Digital Marketing & Advertising was reeds tijdens mijn studies Bedrijfsmanagement aan de Howest een leidraad doorheen de keuze-opdrachten. Dit leidde op het einde van het academische parcours tot het eindwerk CRM & E-Marketing in B2B waar vooral het testen van verschillende types e-mailmarketing campagnes aan bod kwamen.
Na mijn studies was het even zoeken naar de geschikte job en kwam ik uit bij Duo, een full blown digital agency in het Brugse, waar ik aan de slag mocht als Online Marketeer. Daar bleef ik ruim twee jaar aan de slag en mocht ik samenwerken met klanten zoals Namgrass, Dewaele Vastgoed, Willy Naessens Swimmingpools en Belwaerde waarvoor verschillende online campagnes mochten worden opgestart. Dit kon gaan van Google Adwords tot Facebook Advertising maar evenzeer het optimaliseren van hun websites zodat deze beter werden gevonden in de organische zoekresultaten dankzij zoekmachineoptimalisatie. Als extraatje was er het geven van interne opleidingen in web copywriting & Google Analytics.
Na verloop van tijd kwam Citymesh, een bedrijf gespecialiseerd in allerhande WiFi toepassingen, aankloppen met een aanlokkelijk voorstel en besloot ik de overstap te maken. Hierbij was de mogelijkheid tot het uitbouwen van mijn skillset een belangrijke redenen om eens van omgeving te wisselen. Het was allesbehalve een sprong in het duistere, want tijdens mijn studies werd er al eens een project rond innovatie met hen uitgewerkt.
Het Digital Marketing & Advertising verhaal verschoof dan grotendeels naar de achtergrond want Account Management & Sales namen een grotere brok uit mijn tijd. Toch bleef de interesse steeds in alles wat met online marketing te maken had en bleef ik on-the-side verschillende projecten uitwerken. Dit leidde in 2015 tot de oprichting van Maxso, waardoor ik als Freelancer aan de slag kon.