Schrijven voor het web of online copywriting is een vak apart. De aandachtspanne van een online gebruiker ligt veel lager dan in traditionele print, dus moet je de lezer meteen boeien of je bent hem kwijt!

Wat is online copywriting voor SEO?

Je schrijft jouw teksten in eerste instantie om mogelijke klanten aan te trekken. Hiervoor breng je de zoekintenties duidelijk in kaart en start je jouw teksten hier rond op te bouwen. Er moet echter rekening worden gehouden met de zoekmachines. Als zij niet weten waarover jouw pagina’s handelen, dan zullen zij amper tot geen verkeer richting jouw website sturen. Online copywriting is dus sowieso een onderdeel van jouw zoekmachineoptimalisatie traject.

Wat is online copywriting voor Google Adwords?

Als je reeds de pagina Google Adwords hebt doorgenomen, zal je zeker en vast kennis gemaakt hebben met de Google Adwords Quality Score (QS). Wel die QS houdt rekening mee met de teksten op de landingspagina’s van jouw advertenties. Wanneer je dus adverteert via Google Adwords, is jouw copywriter dus het best op de hoogte van jouw Adwords campagnes en heeft hij best wat voeling van hoe het Google Adwords advertising platform werkt.

Online copywriting om jouw conversies te verhogen

copywriting

Een aantrekkelijke tekst kan vaak de doorslaggevende factor zijn om jouw bezoeker te overtuigen om een product of dienst af te nemen. Op deze manier kan je zelfs een saai product of dienst hip maken door met de juiste woorden te spelen.

De juiste woorden gebruiken op de juiste plaats op jouw website kan een verhoging in het aantal conversies opleveren. Hoe vaak zie je Coolblue niet experimenteren met de tekst op hun knoppen, de titels van hun producten en de opbouw van hun productpagina’s? Psychologie speelt vaak een grote rol in de besluitvorming van jouw bezoeker en dankzij het gebruik van de juiste woorden kan je het aantal conversies op jouw site verhogen!